ana sayfa

 

BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK

 

   PROGRAM HAKKINDA 

                  Gelişen teknolojinin organize edilerek, iş bölümünün etkin olduğu bütün iş kollarında, yöneticiler kadar sekreterler de çalışma hayatına girmiş bulunmaktadır. Çalışma hayatında; ekonomik, sosyal, kültürel yapıdaki yenilikler ve değişiklikler, verimlilik üzerine kurulan bütün sistemler, insana hizmet etmek için gelişmektedir. Programımızın hedefi ilk öncelikli olarak özel işletme yöneticilerine asistan görevi üstlenebilecek bir ara eleman yetiştirmektir. Bu nedenle okulumuzda uygulamaya dayalı eğitim sistemi uygulanmaktadır. 

                    Gerek kamu gerekse özel teşebbüslerde işlerin büyük bir kısmının bürolarda yürütülmesi ve  işletmenin hizmet ve çalışma alanı ne olursa olsun büro hizmetlerinin bulunması, bu hizmetleri yerine getirecek ve büroyu yönetebilecek, yönetim konusunda bilgili ve gelişen teknolojiye ayak uydurabilecek kapasite ve yeteneğe sahip ve koordinasyonu sağlayabilecek insan gücüne ihtiyaç duyulmaktadır.

            Bu programdan mezun olan öğrenciler, her sektörde büro yöneticisi, ofis hizmetleri uzmanı, üst yönetim asistanı gibi pozisyonlarda rahatlıkla istihdam edilebilmektedirler. Mezun öğrencilerimiz iş bulma sıkıntısı çekmemektedir.

           Önlisans diplomasını alan öğrenciler 4 yıllık fakültelere dikey geçiş yapabilme imkanına da sahiptir.

   PROGRAMIN AMACI

                Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programının amacı; işletmelere yetişmiş ara eleman yetiştirmektir. Yönetim ve sekreterlik hizmetleri ağırlıklı programımızda yabancı dile önem verildiğinden işletme sahipleri ve yöneticilerinin eleman tercih ettikleri bir program olma özelliğini de taşımaktadır. Bilgisayar kullanımı, otomasyon, bilişim teknolojisi ve iletişim ağları üzerinde de öğrencilerimiz bilgi sahibi olmaktadırlar.

                Üniversitemiz  Gaziantep Meslek Yüksek Okulu bünyesinde 1997-1998  eğitim-öğretim yılında açılan Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı'nın amacı işletmelerin ihtiyacı olan büro hizmetlerinde söz sahibi yönetici sekreter ve büro yöneticisi olacak bu insan gücünü  uygulamalı eğitim vererek yetiştirmektir. Bilgisayar çağı olan günümüzde,  sektörlerin değişen çağa uygun beklentilerini karşılayabilecek bilgili ve deneyimli büro yöneticisi, yönetici asistan gibi sorumluluk alabilecek nitelikte insanların yetiştirilmesi bölümümüzün temel prensibidir.  

 

   PROGRAMIN İŞLEVİ

                Programımızda I. sınıfa genel olarak teorik derslere ağırlık verilmekle birlikte uygulama çalışmaları da yapılmaktadır. II. sınıfta ise artık iş ortamına alıştırılmış olarak öğrencilere teorik bilgilerin yanında uygulama alanlarıda oluşturulmaktadır. Program öğrencileri yazışmalar, diksiyon, iletişim, müşteri ilişkileri, protokol kuralları, organizasyon çalışmaları, toplantı düzenleme tekniği, bilgisayar kullanımı (word, excel, powerpoint, acsess, internet), bilişim sistemleri, ofis otomasyonu konularında bilgi sahibi olmaktadırlar. 

                   

   PROGRAMIN LABORATUARI

                Programımızda uygulamaya ağırlık verildiğinden laboratuarlarda bire bir çalışmalar yapılmaktadır. Kelime işlemciler laboratuarı, bilgisayar laboratuarı, model ofis laboratuarı programa ait laboratuarlardır.

 

!  Eleştirileriniz ve önerileriniz için lütfen yazın.

telli@gantep.edu.tr