TKY Nedir ?
Toplam kalite yönetimi "İç ve dış müşteri beklentilerinin
aşılmasını temel amaç olarak alan, çalışanların bilgilendirip
yetkilendirilmesini ve takım çalışmalarıyla tüm süreçlerin sürekli
iyileştirilmesini hedefleyen bir yönetim felsefesi" olarak
tanımlanabilir
Bu tanım içerisinde KALİTE, müşteri beklentilerinin karşılanması ve
aşılması, KALİTESİZLİK ise topluma verilen toplam zararı ifade eder.MÜŞTERİ,
işletmedeki süreçlerin ürettiği ürün yada servisi kullanan kimsedir. Bunlardan
organizasyon içinde yer alanlara İÇ MÜŞTERİ, bu ürün yada servisleri para
ile satın alanlara ise DIŞ MÜŞTERİ diyoruz.
TKY’ nin
T’ si, toplamı, tüm çalışanların katılımını, yapılan işlerin tüm yönlerini,
müşterilerin tümünü ve üretilen ürün ve hizmetlerin tümünü kapsar. K’ si,
kaliteyi, yani müşterilerin bugünkü beklenti ve ihtiyaçlarını tam ve zamanında
karşılayıp, onlara gelecekteki beklentilerini aşan ürün ve servisler sunmak
demektir. Y’ si ise, yönetimin her konuda çalışanlara liderlik
yapması, çalışanlara örnek model oluşturması ve şirket çapında katılımcı
yönetimin sağlanmasıdır. Katılımcı yönetim, her seviyedeki çalışanların
önerilerini rahatça sunma imkanının olması ve şirket içinde verilecek
kararlarda söz söyleme hakkının bulunmasıdır.
Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)
TKY’ nin Temel Unsurları Nelerdir ?