Amacı :
- Süreçleri yeniden düzenleyerek büyük atılımlar/ gelişmeler sağlamak.
- Değer katmayan aktiviteler atılarak ve değer katan aktiviteler
basitleştirilerek yeni süreç ortaya çıkartmak.
Değer katan aktiviteler, müşteri tarafından karşılığı ödenmeye hazır
olunan aktivitelerdir.
BPR adımları
1. Mevcut sürecin incelenmesi
- Süreç haritası hazırlanması
- Değer analizi yapılması (%
kaç)
2. Sürecin yeniden düzenlenmesi
- Sürecin basitleştirilmesi
Hangi
aktiviteler kalmalı, atılabilir, değişebilir
- Fırsatların aranması
Sürecin
düzenlenmesi (Yanlızca değer katanlar ve destekleyiciler)
- Sürecin
değerlendirmesi
Temel prensipler
Sürekli
gelişme yolunda hiçbir şey tabu eğildir, herşey yeniden gözden geçirilebilir,
değişebilir
Açık
fikirli, öğrenmeye hazır, değişikliğe gönüllü, vizyon sahibi olunmalıdır
Sürekli
gelişme bir hayat tarzı olmalıdır
Rekabet
edebilirlik temelde bir insan aktivitesidir
Hedefin önemi tüm kişi ve kuruluşlarca iyi anlaşıldığında ve
kabul edildiğinde, organizasyonların sonuca gitmekte gösterecekleri yaratıcılık
ve başarı şaşırtıcı boyutlara ulaşır.
BPR herşey müşteri içindir anlayışıyla yola çıkar. Eğer
yaptıklarınız yeterince radikal değilse yeterince denemiyorsunuz demektir. Eğer
sizin yapacağınız işin önceden denemesi ve testi yapılmışsa bu sizin geç
kaldığınz anlamına gelir.
Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)