Müşteri,Tedarikçi ve Çalışanlar ile İlişkiler

 


Müşteri İçin Üstün Değer Yönetimi 

Toplam Kalite Yönetimi (TKY), müşterilerin şu anki olduğu kadar gelecekteki beklenti ve ihtiyaçlarını da tesbit edip, bunları karşılayarak aşmayı ve mutlak müşteri memnuniyetini hedef alan bir yönetim felsefesi ve iş yapma biçimidir. 
"Müşteriler için üstün değerler yaratma" kavramı TK yönetiminde son yıllarda değişen rekabet koşullarının etkisi ile tartışılmaya başlanmış olup, kuruluşların pazar paylarını ve karlılıklarını arttırmaları için sistematik analiz yöntemlerini içermektedir. 

Kalite hareketi ABD'de ve diğer gelişmiş Avrupa ülkelerinde dört aşamada oluşmuştur 

1. Aşama; Uygunluk Kalitesi 
Burada, 
Müşteri isteklerine uygunluk en önemli unsurdur. İşin ilk defada doğru yapılması aranır. Böylece hurda ve fire oranlarının azaltılması hedeflenir. Daha ziyade, bir kuruluşun iç faaliyetlerine odaklanmayı amaçlar. 

2. Aşama; Müşteri Memnuniyeti 
Ürün veya hizmetin hedef kitlesi olan müşterilere yakın çalışmayı amaçlar, beklenti ve ihtiyaçların öncelikle anlaşılmasını gerekli kılar. Tüm faaliyetler müşterilere göre ayarlanır. 

3. Aşama; Pazarca Algılanan Kalite ve Değer 
Hedef burada belli bir müşteri değil pazarın tamamıdır. Bu pazarda kuruluşun performansı müşteri değer analizi ile gözden geçirilir. Kazanılan/kaybedilen siparişler analiz edilir. 

4. Aşama: Müşteri İçin Üstün Değer Yönetimi 
Burada beklenen iki temel faaliyet artık; 
a) Rekabetin izlenmesi, hangi işlere girileceği, yapılacak yatırımlar ve yeni ortaklıklar gibi stratejik kararlar için ölçme metod ve araçlarını kullanmak. 

b) Tüm organizasyonu hedef pazara göre yapılandırmaktır. 
  
 
Müşteri neye göre satınalır? 
Müşteri, seçimini ona kazandırılacak değere göre yapar. Müşteri gözünde değer aşağıdaki basit formülle özetlenebilir: 
Değer= (Ürün Kalitesi+ Servis Kalitesi)/(Alım fiyatı+ Ömür Maliyeti) 
Yani müşteri toplam maliyete ve göreceli  toplam kaliteye bakmaktadır. Kalitenin parasal olmayan tüm unsurları da içerdiği unutulmamalıdır. Müşteri ürüne, hizmete ve imaja da para vermektedir. Kalite, Fiyat ve Verilen Değer biribirlerine göreceli olarak bağımlıdırlar. 
 
 
a. Şirketin Kalite Profili: Müşterilerin algıladığı şekliyle her bir kalite unsuru için görece ağırlık ve performans sonuçları rakiplerle karşılaştırılır. 
b.  Şirketin Fiyat Profili: Burada ayrıca hem tahmini ve hem de gerçek göreceli fiyat verilmelidir. 
c.  Müşteri değer haritaları: Burada önemli rakiplerin fiyat/kalite değerleri her bir pazar için verilmelidir

  
 
d. Kazanılan/Kaybedilen sipariş analizleri: Rakiplerle her karşı karşıya gelindiğindeki en son satış faaliyetleri ve kayıp ve kazançların nedenleri gösterilir. 
e. Kıyaslama Şeması: Müşteriye sunulan değerlerin elemanter bazda  rakiplere göre gösterimidir. 
f. Önemli Olay Çizelgesi: Rekabet edebilirliği iyileştirmek için yapılacak her bir faaliyetin müşteriye sunulan değere etkisini rakiplere göre sürekli izlemek için kullanılır. 
g. Kim/Ne Matrisi: Temel kalite öğelerini süreçlere bağlar ve kimin süreç sahibi olduğunu belirtir. 

 

Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)

iç Müşteri Memnuniyeti