Bir
işletmede, ihtiyaç duyulan ve işletme dışındaki tedarikçilerden sağlanan
ürünlerin (mal ve hizmet) temini ile ilgili yapılan işlemlere Tedarik Yönetimi
denir.
Tedarik yönetimi, işletmelerde yapılan işlemlerin parasal
olarak en büyük ağırlıklı (bazı sektörlerde %60’dan fazla) kısmını
oluşturduğundan stratejik öneme sahiptir ve bu nedenle STRATEJİK TEDARİK
YÖNETİMİ olarak adlandırılmıştır.
Müşteri ve Tedarikçiler iş ortaklarıdır, bu ortaklık her iki tarafın kazanması
temeline dayanmalıdır. bu açıdan müşterinin tedarikçiye bakışı çok önemlidir
:
Tedarikçiler
başarılı kılınmak zorundadır, müşterinin başarısı ancak tedarikçilerin başarılı
olmaları ile mümkündür.
Müşteri
tüm bilgi, teknoloji ve deneyimlerini tedarikçileri ile paylaşmalı, onların
gelişmesini aktif olarak desteklemelidir.
Müşteri,
tedarikçilerinin bilgi ve uzmanlıklarını önemsemeli, onların birikimlerini ve
önerilerini kendi ürün ve süreçlerinde kullanmalıdır.
Tedarik yönetim sisteminin temel amaçları
Tedarikçileri
ile uzun dönemli ve başarılı ortaklıklar oluşturmak, somut ve aktif
karşılıklı yardımlaşma sağlamak,
Tedarik
edilen ürün ve servislerin kalitesini arttırmak,
Tedarikçilerin
üretim maliyetlerini düşürmek,
Tedarikçilerin
üretim ve teslimat sürelerini kısaltmak,
Müşterinin
tedarik sürelerini ve toplam sahip olma maliyetini azaltmak, rekabet gücünü
kuvvetlendirmek.
Tedarik Yönetim Sisteminin Temel Programları