Tedarikçiler

 

Bir işletmede, ihtiyaç duyulan ve işletme dışındaki tedarikçilerden sağlanan ürünlerin (mal ve hizmet) temini ile ilgili yapılan işlemlere Tedarik Yönetimi denir. 

Tedarik yönetimi, işletmelerde yapılan  işlemlerin parasal olarak en büyük ağırlıklı (bazı sektörlerde %60’dan fazla) kısmını oluşturduğundan stratejik öneme sahiptir ve bu nedenle STRATEJİK TEDARİK YÖNETİMİ olarak adlandırılmıştır. 
Müşteri ve Tedarikçiler iş ortaklarıdır, bu ortaklık her iki tarafın kazanması temeline dayanmalıdır. bu açıdan müşterinin tedarikçiye bakışı çok önemlidir : 
Tedarikçiler başarılı kılınmak zorundadır, müşterinin başarısı ancak tedarikçilerin başarılı olmaları ile mümkündür. 
Müşteri tüm bilgi, teknoloji ve deneyimlerini tedarikçileri ile paylaşmalı, onların gelişmesini aktif olarak desteklemelidir. 
Müşteri, tedarikçilerinin bilgi ve uzmanlıklarını önemsemeli, onların birikimlerini ve önerilerini kendi ürün ve süreçlerinde kullanmalıdır. 

Tedarik yönetim sisteminin temel amaçları 

*  Tedarikçileri ile  uzun dönemli ve başarılı ortaklıklar oluşturmak, somut ve aktif karşılıklı yardımlaşma sağlamak, 

*  Tedarik edilen ürün ve servislerin kalitesini arttırmak, 

*  Tedarikçilerin  üretim maliyetlerini düşürmek, 

*  Tedarikçilerin üretim ve teslimat sürelerini kısaltmak, 

*  Müşterinin tedarik sürelerini ve toplam sahip olma maliyetini azaltmak, rekabet gücünü kuvvetlendirmek.

 

 

Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)

Tedarik Yönetim Sisteminin Temel Programları