Tedarik Yönetim Sisteminin Temel Programları

 


1. TEDARİKÇİ KALIFİKASYON PROGRAMI 

Yeterliliği doğrulanan ve onaylanan  tedarikçiler birlikte çalışılan süre içinde aşağıdaki kriterler açısından sürekli izlenir, problemler ve yetersiz durumlar için ortak iyileştirme ve geliştirme faaliyetleri planlanıp uygulanır. 

*       Kalite Sistem denetim sonuçları 

*       Teslimat performansı (zamanında, tam) 

*       Servis performansı (ortak çalışmalar, gelişmeye katkı) 

*       Giriş kontrol sonuçları (Red/Kabul oranı) 

*       Ürün Kalifikasyon idamesi test sonuçları 

- Güvenilirlik (reliability) sonuçları 
- Üretim, saha ve müşteri şikayetleri 

Program çerçevesinde müşteri tarafından tedarikçilerin geliştirilmesi, ürün ve servis performanslarının arttırılması için aşağıdaki temel faaliyetler gerçekleştirilir; 

Tedarikçilerin Eğitimi (ISO 9000, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Araçları, İstatistiksel Teknikler, Değer Mühendisliği, İşçilik Standartları vb.) 
Ortak Takım Çalışmaları (Problem çözme, sürekli iyileştirme, maliyet azaltma, süreç iyileştirme ve kısaltma vb.) 
Tedarikçide ürün ve süreç denetimleri 
Tedarikçi Kalite Sistem denetimleri, geliştirme planları 
 
 

Programın hedefleri
Tedarikçilerin süreç ve Kalite Sistemlerinin sürekli iyileşmesini sağlamak, 
Müşterinin bilgi ve yeteneklerini tedarikçile paylaşmak 
Tedarik edilen ürünlerin kalitesini arttırmak, 
Tedarikçilerin çevrim zamanların (üretim, yönetim vb.) kısaltmak, maliyetlerini azaltmak, 
Müşterinin daha az sayıda ve daha güçlü tedarikçiler ile çalışmasını sağlamak. 

  HER İKİ TARAFIN KAZANMASI (WIN-WIN) 

2. DOĞRUDAN DEPOYA SEVK PROGRAMI (STS) 

Programın hedefleri 

*  Karşılıklı güven ortamının oluşturulması (programın yürümesi tedarikçiler ile oluşacak güvene dayanır), 

*  Giriş kontrol yapılmayacağından toplam sahip olma maliyetlerinde azalma 

*  Red oranlarında, iadelerde azalma 

*  Tam zamanında teslimat (JIT) 

*  İşlemlerde hız, bekleme sürelerinde azalma 

3. TAM ZAMANINDA TESLİMAT(JIT)  PROGRAMI 

*  Müşteri ile tedarikçi ortaklığının belli olgunluk seviyesine ulaşıp gerekli karşılıklı güvenin tesis edilmesi esasdır, 

*  Tedarikçi müşteri arasında çok iyi bir iletişim sistemi (tercihen elektronik-EDI-) programın başarısı için şarttır. 

*  Müşteri ve tedarikçi pazarın taleplerine karşı (hız, esneklik vb.) ortak sorumluluk ve risk yüklenir, 

*  Tedarikçi müşterisinin ihtiyaçlarını uzun dönemli (bir yıllık)  olarak bilir ve müşterinin taleplerini tam ihtiyaç duyulan anda (ne erken nede geç) ve ihtiyaç duyulan miktarda teslim eder. 

Programın hedefleri 

*  Minimum stok,  maksimum envanter devri, toplam sahip olma maliyetlerinde azalma, 

*  Tedarik işlemlerinde azalma, yönetimde kolaylık, 

*  Esneklikte artış ve pazarın eylimlerine daha çubuk uyum sağlayabilme, 

*        Tedarikçiler ile müşteri arasında karşılıklı güven, güvene dayalı uzun dönemli iş ortaklıkları. 

 

 

Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)

TKY’ nin Merkezindeki Çalışanlar