1. TEDARİKÇİ KALIFİKASYON PROGRAMI
Yeterliliği
doğrulanan ve onaylanan tedarikçiler birlikte çalışılan süre içinde
aşağıdaki kriterler açısından sürekli izlenir, problemler ve yetersiz durumlar
için ortak iyileştirme ve geliştirme faaliyetleri planlanıp uygulanır.
Kalite Sistem denetim sonuçları
Teslimat performansı (zamanında, tam)
Servis performansı (ortak çalışmalar, gelişmeye katkı)
Giriş kontrol sonuçları (Red/Kabul oranı)
Ürün Kalifikasyon idamesi test sonuçları
-
Güvenilirlik (reliability) sonuçları
- Üretim, saha ve müşteri şikayetleri
Program çerçevesinde müşteri
tarafından tedarikçilerin geliştirilmesi, ürün ve servis performanslarının
arttırılması için aşağıdaki temel faaliyetler gerçekleştirilir;
Tedarikçilerin
Eğitimi (ISO 9000, Toplam Kalite Yönetimi, Kalite Araçları, İstatistiksel Teknikler,
Değer Mühendisliği, İşçilik Standartları vb.)
Ortak
Takım Çalışmaları (Problem çözme, sürekli iyileştirme, maliyet azaltma, süreç
iyileştirme ve kısaltma vb.)
Tedarikçide
ürün ve süreç denetimleri
Tedarikçi
Kalite Sistem denetimleri, geliştirme planları
Programın hedefleri
Tedarikçilerin
süreç ve Kalite Sistemlerinin sürekli iyileşmesini sağlamak,
Müşterinin
bilgi ve yeteneklerini tedarikçile paylaşmak
Tedarik
edilen ürünlerin kalitesini arttırmak,
Tedarikçilerin
çevrim zamanların (üretim, yönetim vb.) kısaltmak, maliyetlerini
azaltmak,
Müşterinin
daha az sayıda ve daha güçlü tedarikçiler ile çalışmasını sağlamak.
HER
İKİ TARAFIN KAZANMASI (WIN-WIN)
2. DOĞRUDAN DEPOYA SEVK PROGRAMI
(STS)
Programın
hedefleri
Karşılıklı
güven ortamının oluşturulması (programın yürümesi tedarikçiler ile oluşacak
güvene dayanır),
Giriş
kontrol yapılmayacağından toplam sahip olma maliyetlerinde azalma
Red
oranlarında, iadelerde azalma
Tam
zamanında teslimat (JIT)
İşlemlerde
hız, bekleme sürelerinde azalma
3. TAM
ZAMANINDA TESLİMAT(JIT) PROGRAMI
Müşteri
ile tedarikçi ortaklığının belli olgunluk seviyesine ulaşıp gerekli karşılıklı
güvenin tesis edilmesi esasdır,
Tedarikçi
müşteri arasında çok iyi bir iletişim sistemi (tercihen elektronik-EDI-) programın başarısı için şarttır.
Müşteri ve
tedarikçi pazarın taleplerine karşı (hız, esneklik vb.) ortak sorumluluk ve risk
yüklenir,
Tedarikçi
müşterisinin ihtiyaçlarını uzun dönemli (bir yıllık) olarak bilir ve
müşterinin taleplerini tam ihtiyaç duyulan anda (ne erken nede geç) ve ihtiyaç
duyulan miktarda teslim eder.
Programın hedefleri
Minimum
stok, maksimum envanter devri, toplam sahip olma maliyetlerinde
azalma,
Tedarik
işlemlerinde azalma, yönetimde kolaylık,
Esneklikte
artış ve pazarın eylimlerine daha çubuk uyum sağlayabilme,
Tedarikçiler
ile müşteri arasında karşılıklı güven, güvene dayalı uzun dönemli iş
ortaklıkları.