TKY'nin Merkezinde Çalışanlar Vardır

 


Farkı çalışanlar yaratır: Bugünkü çalışma ortamında şirketler daha yenilikçi ürün ve hizmetleri rakiplerden çok daha erken müşterilerine sunmak zorundadır. Bunu yapabilmek için ise kritik bazı yetenekler şirkette hazır bulunmalıdır. Şirketlerin benzer araç, gereç, benzer sermaye, hammadde vb. kullandıklarını düşünürsek farkı yaratacak en önemli unsurun kritik yetenetleri geliştiren ve koruyan insan kaynakları olduğunu anlarız. Çalışanlar bu yeteneklerini gurup ve takım çalışmaları ile geliştirip, diğer çalışma
arkadaşlarına aktarabilirler: 

Müşteri Memnuniyeti: Çalışanları mutlu olmayan, yaptığı işten gurur duymayan kuruluşların müşterilerini memnun etmesini bekleyemeyiz. Müşteri memnuniyeti çalışanların bilinçli yaklaşımı, müşteri beklentilerine karşı duyarlılığını gerektirir. 

Süreç Kalitesi: Süreçlerdeki en önemli başarı göstergesi sürecin değişkenliğindeki azalma, yani sürecin tekrarlanabilirliği ve tahmin edilebilirliğidir. Sürecin makina ve malzemelerindeki değişkenlik otomasyon ve mühendislikteki gelişmelerle azaltılmaktadır.
İnsan kaynakları ise eğitim, ruhsal durum, iş ilişkileri, çalışma koşulları gibi çok daha karmaşık unsurlardan dolayı süreç değişkenliğinin en önemli nedeni sayılmalıdır. 

Verimlilik ve Çalışanların Potansiyeli: Verimlilik hesaplarında (çıktılar/girdiler) çıktıları üretim, satış miktarları olarak hesaplayabiliriz. Girdilerin malzeme, zaman, makina, sermaye gibi değişkenlerini saptamakta da kolay sayılabilir. Ancak insan kaynakları için ne hesaplayacağımız oldukça tartışmalıdır. Çünkü burada önemli olan insanların ücretleri yada çalışma süreleri değil, potansiyel olarak yapabilecekleridir. Giderek yüksek eğitim
düzeyindeki çalışanların katkısını gerektiren ürün ve hizmetlerde insanların potansiyellerini belirlemenin zorluğu yanında bu potansiyelin de eğitim, yetki verme, güven verme gibi yaklaşımlarla çok yüksek düzeylere ulaşabileceğini çok sık gözlemişizdir. 

Çalışanların Mutluluğunun İzlenmesi: Başarıların en önemli unsurlarından ve TKY programlarının en önemli amaçlarından birisi olan çalışanların mutluluğu sistematik araştırmalarla izlenmeli ve iyileştirilmelidir. Tercihan bağımsız kuruluşlarla yapılacak, çalışanların da hazırlıklarına katılacağı araştırmaların sonuçlarının ve çalışanların mutluluğunun diğer göstergelerinin izlenmesi yöneticilerin en önemli sorumluluklarından biri olmalı, sonuçlar ve iyileşme planları çalışanlarla paylaşılmalıdır.

 

Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)

İletişim