Farkı çalışanlar yaratır: Bugünkü
çalışma ortamında şirketler daha yenilikçi ürün ve hizmetleri rakiplerden çok
daha erken müşterilerine sunmak zorundadır. Bunu yapabilmek için ise kritik
bazı yetenekler şirkette hazır bulunmalıdır. Şirketlerin benzer araç, gereç,
benzer sermaye, hammadde vb. kullandıklarını düşünürsek farkı yaratacak en
önemli unsurun kritik yetenetleri geliştiren ve koruyan insan kaynakları
olduğunu anlarız. Çalışanlar bu yeteneklerini gurup ve takım çalışmaları ile
geliştirip, diğer çalışma
arkadaşlarına aktarabilirler:
Müşteri Memnuniyeti:
Çalışanları mutlu olmayan, yaptığı işten gurur duymayan kuruluşların
müşterilerini memnun etmesini bekleyemeyiz. Müşteri memnuniyeti çalışanların
bilinçli yaklaşımı, müşteri beklentilerine karşı duyarlılığını
gerektirir.
Süreç Kalitesi:
Süreçlerdeki en önemli başarı göstergesi sürecin değişkenliğindeki azalma, yani
sürecin tekrarlanabilirliği ve tahmin edilebilirliğidir. Sürecin makina ve
malzemelerindeki değişkenlik otomasyon ve mühendislikteki gelişmelerle
azaltılmaktadır.
İnsan kaynakları ise eğitim, ruhsal durum, iş ilişkileri, çalışma koşulları
gibi çok daha karmaşık unsurlardan dolayı süreç değişkenliğinin en önemli
nedeni sayılmalıdır.
Verimlilik ve Çalışanların Potansiyeli: Verimlilik hesaplarında (çıktılar/girdiler) çıktıları üretim,
satış miktarları olarak hesaplayabiliriz. Girdilerin malzeme, zaman, makina,
sermaye gibi değişkenlerini saptamakta da kolay sayılabilir. Ancak insan
kaynakları için ne hesaplayacağımız oldukça tartışmalıdır. Çünkü burada önemli
olan insanların ücretleri yada çalışma süreleri değil, potansiyel olarak yapabilecekleridir.
Giderek yüksek eğitim
düzeyindeki çalışanların katkısını gerektiren ürün ve hizmetlerde insanların
potansiyellerini belirlemenin zorluğu yanında bu potansiyelin de eğitim, yetki
verme, güven verme gibi yaklaşımlarla çok yüksek düzeylere ulaşabileceğini çok
sık gözlemişizdir.
Çalışanların Mutluluğunun İzlenmesi: Başarıların en önemli unsurlarından ve TKY programlarının en
önemli amaçlarından birisi olan çalışanların mutluluğu sistematik
araştırmalarla izlenmeli ve iyileştirilmelidir. Tercihan bağımsız kuruluşlarla
yapılacak, çalışanların da hazırlıklarına katılacağı araştırmaların
sonuçlarının ve çalışanların mutluluğunun diğer göstergelerinin izlenmesi
yöneticilerin en önemli sorumluluklarından biri olmalı, sonuçlar ve iyileşme
planları çalışanlarla paylaşılmalıdır.