İletişim

 


İçinde bulunduğumuz asrın son çeyreğinden itibaren önümüzdeki yüzyıla verilen  "Bilgi Çağı" tanımlaması evrensel boyutta kabul edildi. Bilginin tüm alanlarda en kuvvetli silah olacağını biliyoruz. 
Ancak  başarıya götüren faktör olarak,  artık sadece ona sahip olmanın yetmeyeceği de
kesinleşti. Bilgiye erişim, değerlendirme, paylaşma bir başka deyişle bilgiyi hammaddeden ürün haline getirme süreci ve bu sürecin verimliliği başarının anahtarı olarak ön plana çıkıyor. 

İşte "Toplam Kalite Yönetimi" (TKY) böyle bir ortamda kurumların başarısını sağlamak üzere geliştirilmiş bir yönetim biçimi. Bu çerçevede  İletişim  TKY modelinin uygulanmasında temel faktör olduğu gibi aynı zamanda bir sonuçtur. Başarıyla gerçekleştirilen Toplam Kalite Yönetimi,  kuruma, evrensel platformda rekabet edebilirliği için gereken bilgi üstünlüğünü sağlayacak, iletişim gücünü katacaktır. 

Toplam Kalite Yönetimi: Uygulamada İletişim 

Toplam Kalite Yönetimi'nin sağlıklı bir şekilde işlemesi ve daha önceki bölümlerde belirtilen TKY modelinin başarıyla uygulanabilmesi için en güçlü araçlardan biri "İletişim"dir. Hedef, politika ve stratejilerin tüm takım tarafından paylaşılması, bireylerin yetki ve sorumluluklarının arttırılarak aynı hedefe yönlendirilmeleri, kararlara temel oluşturacak verilerin süratle toplanması ve güvenilirliği, iç ve dış müşteri ihtiyaçlarının saptanması ve ortaklaşa çözüm bulunması, sürekli iyileştirmeyi mümkün kılacak verimlilik ölçümleri, bir diğer deyişle geri besleme mekanizmasının çalıştırılması ancak etkin bir iletişim modelinin varlığı ile mümkündür.

Bu nedenle kurumlarda genellikle tanıtım ve sosyal iletişim sorumluluğunu taşıyan ve bir destek fonksiyonu olarak tanımlanan iletişim, artık yönetimin ana fonksiyonlarından biri haline gelmiş ve iş sonuçlarını doğrudan etkileyen bir görev üstlenmiştir. Bu anlayışta her yönetici, her çalışan ayırım yapılmaksızın iyi bir iletişimci olmalıdır.  Çalışanlardan başlayarak, tedarikçiler, dağıtım kanalları, müşteriler, sivil toplum örgütlerini de kapsayan hedef kitleler ile sistematik  bir iletişim kanalı oluşturulmalıdır. Mesajların içerik ve şekilleri tekrar gözden geçirilmeli ve gelişen iletişim teknolojileri değerlendirilmelidir.  İletişim modelinin verimliliği ölçülebilmeli ve bu alanda da sürekli iyileştirme hedeflenmelidir. 

Bilginin gizliliğini genel anlayış olarak kabullenen ve paylaşmaktan kaçınan kurumların TKY çalışmalarının başında, süratle kültürel bir değişime girmeleri gerekecektir. Kurumun tüm çalışanları ile 
bir takım oluşturduğu düşünüldüğünde, takım üyelerinin beklenen sorumlulukları üstlenerek aynı hedefe koşmaları ancak güven ve sağlıklı bilgi paylaşımı ile mümkün olacaktır. Bu değişimi sağlayacak en güçlü etken ise yönetimin kararlılığı ve eğitimdir. Kişinin sahip olduğu bilginin sorumluluğunu taşıması, bilgiyi kurumun yani kendinin hedef, politika ve s

tratejileri doğrultusunda kullanması eğitim yoluyla oluşturulacak bir iletişim ortamında sağlanacaktır. 

TKY tüm foksiyonları ile doğru uygulandığında kurumu günümüzün yoğun rekabet ortamında ön sıralara yerleştireceği gibi Bilgi Çağı'nda da güçlü bir konuma oturtacaktır. 

 

 

Toplam Kalite Yönetimi (Ana Sayfa)

Sürekli İyileştirme Yöntem ve teknikleri